Curb & Parking Space

Hoe kunnen we beter gebruikmaken van de beschikbare ruimtes op de stoep, parkeerruimte en laadcapaciteit?

Curb space richt zich op het gebruik van beperkte ruimte voor verschillende doeleinden. Dit kan vastgesteld worden over de dag/week of meer flexibel, afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik. Denk aan het beheren van de capaciteit van (uit)laadplekken, parkeerplaatsen voor touringcars, enzovoort. 

Parking space richt zich op betaalde parkeerplekken in de openbare ruimte (en openbare/particuliere garages). De veronderstelling is dat we het gebruik van beperkte capaciteit – zowel ruimtelijk als qua oplaadcapaciteit – kunnen sturen naar sociale en ecologische doelen. 

Cases

Curb Space

Dynamische optimalisatie van stoepruimte

Bij het optimaliseren van het gebruik van stoepruimte naar gewenst (en rechtvaardig) gebruik, is het nodig om het gebruik te herprioriteren. We willen onderzoeken wat het betekent om het gebruik van stoepruimte dynamisch te controleren.

Curb Space

Beheer van stoepruimte capaciteit

We willen de effectiviteit, wenselijkheid en haalbaarheid van multimodaal beheer van stoepruimtecapaciteit onderzoeken. Dit kan het reserveren, aanduiden, toewijzen en handhaven van het gebruik van stoepruimte omvatten.

Curb Space

Monitoring van het daadwerkelijke gebruik van de stoeprand

In deze use case willen we onderzoeken wat er nodig is om inzicht te krijgen in het daadwerkelijke gebruik van de stoepruimte. Dit kan beleidsmakers en verkeersmanagers helpen om het daadwerkelijke gebruik te sturen naar het beoogde gebruik.

Curb Space

Inzicht in de stoepruimte capaciteit

In deze use case willen we onderzoeken welke informatie ontbreekt en wat nodig is om de gebruiker van de openbare ruimte inzicht te geven in de kenmerken en toegestane gebruik van onze openbare ruimte.